Audyt SEO
Osiąganie wysokich miejsc na liście wyników wyświetlanych przez internetową wyszukiwarkę (którą z reguły jest Google) jest celem niemalże każdej osoby, będącej w posiadaniu własnej strony internetowej. Zasada ta tyczy się zwłaszcza przedsiębiorstw, które chcąc promować swoje usługi właśnie poprzez użycie wspomnianej już wyszukiwarki internetowej. Niemniej jednak, żeby tego typu działania promocyjne były możliwe, w pierwszej kolejności taka strona WWW powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana. Do optymalizacji z kolei dojść może wyłącznie w momencie, kiedy promowana witryna zdiagnozowana zostanie pod kątem „przyjazności” wyszukiwarek internetowych. Takie, mówiąc to obrazowo „postawienie diagnozy”, określane jest mianem audytu SEO.
Audyt SEO to określenie pojawiające się na przemian z analizą pozycjonowania. W praktyce jest to dokument udostępniany klientowi w formie raportu, który umożliwia rzetelną ocenę serwisu internetowego pod względem optymalizacji dla wyszukiwarek. Tego rodzaju raport odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ to właśnie dzięki niemu możliwe jest rzetelne wskazanie obszarów zawierających błędy, które mogłyby skutecznie uniemożliwić stronie osiąganie wysokich pozycji w rankingu stron WWW wyświetlanym przez wyszukiwarki internetowe. Niemniej jednak w dobrze skonstruowanym raporcie odznaczone zostaną również te miejsca, które stanowią niepodważalny atut audytowanej strony internetowej. Poza tym analiza pozycjonowania umożliwia wytyczenie dla strony realnego celu, jak i poprawę dotychczasowej jakości, braną pod uwagę naturalnie z punktu widzenia SEO.
To jednak nie wszystkie zalety przeprowadzonego w sposób profesjonalny, audytu. Oprócz wymienionych powyżej rezultatów, właściciel strony WWW ma możliwość poznania bliższej specyfikacji swoich klientów. Audyt SEO wskaże więc miejsca i sposoby wyszukiwania konkretnej strony WWW oraz pokaże, skąd najczęściej trafiają na audytowaną witrynę użytkownicy, którzy są potencjalnie zainteresowani świadczonymi przez daną firmę usługami.
Samo badanie trwa z reguły przez czas oscylujący w granicach jednego miesiąca. Polega ono w znacznej mierze na dokładnej analizie bieżącego ruchu, analizie znajdujących się na stronie treści oraz zbadaniu całej struktury serwisu. Nierzadko audyt SEO oparty zostaje również na statystykach Google Analitics.