Social SEO
Czym jest Social SEO? To pytanie, na które odpowiedź – wbrew pozorom – wcale nie jest aż tak jednoznaczna. W praktyce bowiem okazuje się, że na samo Social SEO składa się cały szereg innych działań, które dopiero po połączeniu mogą dać obraz tego, co omawiane kampanie są w stanie ofiarować potencjalnemu reklamodawcy. Ale jakiego typu są to działania? Co sprawia, że użytkownicy o wiele chętniej zaufają działaniom z tego zakresu niż przykładowo, potencjalnej reklamie ukazującej się na afiszu publicznego bilboarda? Czy działania Social SEO są trudne do przeprowadzenia i na czym się one w praktyce opierają? Podstawową płaszczyzną, na której działanie z zakresu Social SEO jest przeprowadzane, są tak zwane serwisy społecznościowe. Oczywiście jednym z najpopularniejszych z nich, jest znany Facebook. Tego rodzaju kampanie, mogą przynieść reklamodawcy podwójne korzyści. Po pierwsze bowiem, może on w ten sposób wpłynąć na pozycję swojej strony w wyszukiwarce internetowej (takiej jak chociażby znany wszystkim Google). To jednak nie wszystko. W drugiej kolejności za pośrednictwem odpowiednio przeprowadzonej i dopasowanej kampanii Social SEO, reklamodawca może zdobyć całe grono miłośników marki, a tym samym potencjalnych klientów chętnych do skorzystania z oferowanych przez niego usług. A na jakiej zasadzie zostają oparte działania z zakresu Social SEO?
Konkretna firma, posiadająca już swoją stronę WWW, powinna w pierwszej kolejności stać się posiadaczem własnego profilu na dowolnie wybranym serwisie społecznościowym (najbardziej polecanym serwisem tego rodzaju, z oczywistych względów jest Facebook). W następnej kolejności liczyć będzie się właściwe prowadzenie takiego profilu. Ważne, by administrator firmowego profilu na Facebooku nawiązywał pozytywne relacje z innymi użytkownikami. W żadnym wypadku nie może on pozostać bierny na sugerowane rozwiązania i prośby. Tu liczyć będzie się przede wszystkim dobrze poprowadzony dialog. W celu skutecznej promocji działalności reklamowego przedsiębiorstwa, doradzane jest zwłaszcza umieszczanie na stronie informacji odnoszących się przykładowo do nowości wprowadzonych w zakres podstawowej oferty firmy, proponowanych promocji, możliwych do uzyskania rabatów czy nawet konkursów organizowanych przez daną firmę. W ten sposób klienci zostają zaangażowani w życie promowanej marki. Oczywiście sposób mowy, używanie specyficznego języka do przekazywania informacji jak i komunikacja z potencjalnymi klientami, leżą już po stronie ekspertów, którzy z działaniami Social SEO mają styczność od dłuższego czasu.
Równie ważnym aspektem tego rodzaju działań, jest pozycjonowanie. Ma ono miejsce poprzez promocję linków, przeprowadzaną przez wspomnianych użytkowników właśnie. Przykładowo; osoba zainteresowana tematem umieszcza link do oferty reklamodawcy (nota bene znalezionej właśnie na Facebooku) na swojej stronie WWW. W następnej kolejności link przekazywany jest przez innych użytkowników, jednak już tych, którzy znaleźli go na stronie osoby, która dowiedziała się o firmie z Facebooka. Ten naturalny sposób tworzenia sieci linków zyskał w ostatnich latach na popularności. Warto jednak zauważyć, że im większe grono fanów tym większa szansa na uzyskanie konkretnych, mierzalnych rezultatów uzyskiwanych właśnie przy pomocy działań z zakresu Social SEO. Jest to więc swego rodzaju sieć połączeń, rozpoczynająca się od promocji za pomocą Social SEO, poprzez dobrowolnie prowadzone przez użytkowników (klientów firmy) działania link buildingu, a skończywszy na dodatkowych efektach w postaci pozycjonowania.