Linki Sponsorowane
Linki sponsorowane to obecnie obok pozycjonowania stron najskuteczniejsza forma reklamy w Internecie. Występuje w sieci pod postacią reklamy kontekstowej, co oznacza, że jest dobierana i wyświetlana użytkownikowi na podstawie słów kluczowych, które wpisuje w wyszukiwarce, bądź znajdujących się na aktualnie odwiedzanej stronie www. Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalny klient poszukujący informacji w Internecie na konkretny temat (dla przykładu „wczasy nad morzem”) zapozna się również z reklamą dopasowaną do jego preferencji wyszukiwań (idąc za podanym przykładem będzie to reklama hoteli, restauracji, campingów itp.). Pozycjonowanie stron internetowych oraz linki sponsorowane mają pewne elementy wspólne, jednak reklamowanie za pośrednictwem linków sponsorowanych jest o wiele prostsze do wdrożenia i pozwala na osiągnięcie zadowalających wyników już po paru minutach od aktywacji. Niemniej jednak trzeba na ten cel przeznaczyć o wiele większy budżet niż przypadku tradycyjnego pozycjonowania witryny, które jest bardzo tanim rozwiązaniem promocji strony w Internecie.
Program Google Adwords
Zarówno w Polsce jak i na świecie, największym i zarazem najbardziej popularnym systemem reklamy kontekstowej jest Google AdWords firmy Google. System reklamy AdWords to miliony portali i serwisów na całym świecie. Reklamując w ten sposób firmę lub oferowane usługi mamy pewność, że nasza reklama zostanie wyświetlona na każdej większej stronie internetowej. Ponadto będzie ona towarzyszyć użytkownikom w trakcie oglądania filmów w popularnym serwisie YouTube oraz podczas korzystania z wyszukiwarki Google. Program linków sponsorowanych Google AdWords daje ogromne możliwości promowania własnych witryn nie tylko małych ale i średnich przedsiębiorstw zarówno z niskim jak i wyższym budżetem. Ponadto reklamodawca (czyli Państwo) ma wpływ na treść reklam oraz na miejsce ich wyświetlania (istnieje możliwość ograniczenia wyświetlanych reklam do miejsc odwiedzanych przez potencjalnych klientów). W programie AdWords reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy, ale za każde kliknięcie, które w konsekwencji przekieruje użytkownika do reklamowanej witryny. Stawka jaką reklamodawca płaci za dane przekierowanie uzależniona jest od konkurencyjności słów kluczowych. System AdWords działa na zasadzie licytacji – od tego jaką kwotę za pojedyncze klikniecie zadeklaruje reklamodawca będzie zależało, na którym miejscu w oknie wyszukiwarki zostanie wyświetlona reklama.
A jakie są wady i zalety linków sponsorowanych oraz tradycyjnego pozycjonowania stron?
Linki sponsorowane | Pozycjonowanie stron |
---|---|
Stosunkowo szybki czas uruchomienia kampanii. | Długotrwały proces zdobywania pozycji. |
Obecność na określonej pozycji pod warunkiem zapewnienia odpowiedniego budżetu. | Czasami brak gwarancji na utrzymanie serwisu na określonej pozycji. |
Natychmiastowe efekty. | Efekty widoczne po określonym czasie - kilka tygodni, lub miesięcy. |
Płatność tylko za kliknięcia – teoretycznie 100% gwarancji wejść na stronę. | Opłata stała za obecność w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. |
Mniej atrakcyjny stosunek nakładów do zysków niż w przypadku pozycjonowania. | Atrakcyjny stosunek nakładów do zysków. |
Odbiór linków sponsorowanych –niechęć użytkowników do linków sponsorowanych (niechęć do reklamy). | Odbiór linków sponsorowanych – postrzeganie wyników organicznych za bardziej wartościowe (brak skojarzeń z reklamą). |
Szybki sposób wypromowania marki. | Wolne, ale długoterminowe promowanie marki. |
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, co jest bardziej wartościowe dla firmy: zakupienie linków sponsorowanych czy pozycjonowanie strony. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłaby w tym wypadku reklama w postaci linków sponsorowanych z jednoczesnym zapewnieniem wysokich pozycji w wynikach organicznych Google (pozycjonowanie). Połączenie linków sponsorowanych oraz pozycjonowania stron z pewnością dałoby najlepsze efekty w marketingu internetowym, niemniej jednak nie byłoby to rozwiązanie najtańsze.
Nasza firma świadczy dla Państwa swoje usługi kompleksowo. Możemy przeprowadzić kampanię linków sponsorowanych wraz z pozycjonowaniem stron, jak również zająć się każdą z tych metod reklamowych oddzielnie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.